Ja, då var man tillbaks igen.

Och anledningen till att man varit borta ett tag stavas semester. Två olika resor har det blivit. Förra veckan var jag först iväg till Strängnäs från måndag till fredag för en golf och tennisvecka med Hamlin och Söderberg. Som vanligt numera när jag är i Strängnäs sov jag på Hamlins soffa. En mycket bra sådan, sover alltid som en stock där...

Det var riktigt skönt å spendera lite tid i gamla hemstaden igen. Vad gäller golfen och tennisen fick jag väl inte riktigt de resultaten jag hade hoppats på...Blev en okej golfrunda samt en katastrofal. Och tennisen gav mest en massa självhat. Men jag kommer tillbaka för fler matcher, och då jävlar ska det revanscheras! Gärna med ett nytt racket, men det ska nog till en liten ekonomisk boost för det först...

Spelades även två rundor poker med delar av det gamla pokergänget. Gick väl sisådär, men kom iaf 2a den andra rundan så jag gick plus minus noll.

På fredagskvällen bar det sedan av hem till Sollentuna. Och nu skulle det packas, för dagen efter gick flyget ner till pappsen i Zürich, Schweiz. Där har jag nu varit och spenderat några riktiga toppendagar fram till hemresan igår. Tänkte att jag gör som med Funäsdalen och gör en längre rapport på det i senare inlägg...

Idag har jag bl.a .haft besök av storasyster och hennes pojkvän Jocke. Bjöd dom på mat innan vi gick ner för ett dopp i Rösjön. Temperaturen var tämligen perfekt. Passade på att simma ut till ön som är ett par hundra meter bort,  vilket var jobbigare än beräknat. Simma dit gick bra men sen skulle man ha krafter tillbaks också visa det sig =P

Tekniken på tillbakavägen måste ha varit bland det sämsta som någonsin presterats i simväg. Kändes som jag kom en halvmeter framåt på tio simtag...Men bevisat genom att jag skriver dettta inlägg kom jag iaf i land så småningom, och tur är väl det =)

Nu ska jag ta och fixa mig ett middagsmål, får se vad man lyckas åstadkomma...