Det börjar farligt påminna om ytterligare ett misslyckat försök att återuppliva bloggen. Så kan vi ju inte ha det. Därför kommer här ett litet inlägg fyllt med...ja, vad ska vi fylla det med?
 
Vi gör så här, vi går tillbaks till rötterna. När jag startade denna blogg så var tanken att jag i första hand skulle skriva om tv-serier och film. I april 2007 räknade jag upp alla serier jag då för tillfället kollade på, och den listan såg ut såhär:
 
24, Heroes, House, Jericho, Lost, Prison Break, Raines, Scrubs, Two and a half men, Veronica Mars.
 
Av dessa tio kan vi notera att endast en fortsätter än idag, vilket är Two and a half men. Det här är ju en serie som genomgått stora förändringar på senare år (Hejdå Charlie, Hej Ashton). Glansdagarna må vara förbi men den är faktiskt helt okej fortfarande, och ibland riktigt kul till och med. Jag halkade efter ett tag förra säsongen och var nära att tappa helt, men idag är jag up to speed och ser de nya avsnitten någorlunda regelbundet.
 
Om vi spanar närmare på listan så ser vi också att det är två stycken som till min ytterst stora glädje gör comeback nästa år! Men dom gör det inte i sin ursprungliga form.
 
Till att börja med har vi vad jag brukar kalla min favoritserie genom alla tider, nämligen 24. Till sommaren återkommer nämligen den hårdaste tv-protagonisterna av dem alla, Jack Bauer, i vad dom valt att kalla "24: Live Another Day". Istället för 24 avsnitt får vi i detta nya format nöja oss med 12. Jag hade mer än gärna sett 24 avsnitt, dvs en helt vanlig säsong igen. Men jag antar att producenterna såg sig som färdiga med det. Länge var det ju också tal om en långfilm och den verkade vid ett flertal tillfällen så gott som spikad, men till slut blev det alltså denna lösning, dvs en ny säsong på 12 avsnitt. Och hey, jag är verkligen inte den som klagar! Jag litar helt och hållet på gänget bakom denna milstolpe inom tv-historia, och jag ser fram emot premiären något enormt!
 
24 fick som sagt inte någon långfilm, men en annan serie som får det är ingen mindre än Veronica Mars. Och redan på förhand är denna film smått historisk då den finansierades helt och hållet av fansen efter en oerhört lyckad och omskriven kickstarter-kampanj. Välförtjänt minst sagt, då serien inte fick ett värdigt och ordentligt slut på sin tredje och sista säsong. Den lär kanske inte hitta till biograferna här i Sverige, men det spelar mindre roll. Så fort den kommer ska jag iaf ta mig upp till Stockholm och se den med samma person som jag följde serien, dvs Sempa aka lillsyrran! ^^
 
 
 
Sådär ja, nu fick vi ut ett hyfsat vettigt inlägg ändå. Bra jobbat *klappar mig själv på axeln*
 
Kyling!
 
 

Kommentera

Publiceras ej