I flera år har jag lägtat efter att kunna inköpa en PS3. Därför är det en aning ironiskt att när jag i somras till slut slog till med ett inköp av konsoll istället blev en Xbox 360. Jag vägde länge för och nackdelar innan jag tog mitt slutgiltiga beslut. Men inte en enda dag har gått då jag ångrat mitt val, och tur är väl det. Det är möjligt att jag känt precis likadant om jag trots allt tagit PS3 men vad spelar det för roll nu.

Till en början användes min 360 enbart till något jag alltid viljat göra. Nämligen toknöta Guitar Hero! Så jag inskaffade nästan samtliga av dessa; Guitar Hero III, World Tour, GH5 och Warriors of Rock ur den ordinarie serien plus även Metallica, Aerosmith och Van Halen. När jag var klar med dessa och fortfarande inte kände att jag fått min fix så gick jag vidare till Rockband och Rockband 2 ^^

Till slut en dag var jag nöjd. Så då gick jag vidare här i livet, mot andra upplevelser och andra spel.

Ett av de exklusiva spel som talade för 360n var Lost Odyssey. Jag minns när jag fortfarande bodde i Strängnäs för 5 år sedan och dreglade till första trailern. Det var ingen tvekan då, jag skulle bara spela detta spel. Det dröjde länge innan jag fick chansen att göra det, men det var värt väntan. Så här med facit hand kan jag inte påstå att det var nåt sensationellt spel på något vis. Bara ett klassiskt japanskt rpg mer eller mindre. Men oj vad jag har saknat att spela ett sådant! Vill inte sätta nåt betyg eller så, låt oss bara kalla det en väldigt positiv spelupplevelse.

från Lost Odyssey begav jag mig sedan till nästa 360-exklusiva titel, nämligen Alan Wake. Producerat av den finska spelstudion Remedy, som ligger bakom ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, Death Rally! =D

Alan wake då? En Action-thriller med skräckinslag, hur föll det mig i smaken? Jo tack väldigt bra skulle jag vilja säga. Har aldrig spelat nåt liknande. Riktigt creepy stundtals, en spännande story och väl utfört helt enkelt. Two thumbs up!

Och så nu i dagarna har jag påbörjat äventyrsspelet Enslaved. Inte kommit jättelångt men det det verkar lovande so far!

Se där, ett litet blogginlägg avklarat. Rätta takter, ja jävlar! =P

Kyling!




Kommentera

Publiceras ej