Sitter här i min koja och skriver. "Kojan" är belägen under min loftsäng från IKEA. Har det rätt mysigt här, även om insynen fortfarande är stor eftersom långsidan är öppen. I mina lurar ljuder just nu låten "Requiem Solution" av Loreen feat. Kleerup. Eller Kleerup feat. Loreen. Välj själva...
 
Hursomhelst, tänkte passa på att skriva lite kort om livet här i Malmö. Jag har nu bott här i ganska exakt tre månader. Det känns som om det är betydligt mycket längre än så. Stockholmstiden har på väldigt kort tid börjat kännas väldigt avlägsen. Och jag gillar det på nåt sätt. Jag tror att jag gör det iaf. Att lämna Stockholm var det svåraste men samtidigt det lättaste val jag gjort i hela mitt liv. Och idag ångrar jag det inte för en sekund. Jag saknar naturligtvis familjen och vännerna jag har kvar däruppe. Framförallt saknar jag Ian och Elisabeth, världens sötaste små systerbarn! Från att ha sett dom nästan dagligen har jag nu bara kunna åka upp och träffa dom en enda gång under dessa tre månader. Det är det absolut tråkigaste med att ha flyttat så långt bort. Det är tur att jag har en bild uppsatt på väggen här till vänster så jag kan se dom när jag vill, även om det inte är på riktigt. En liten tröst är det iaf...
 
Men bortsett från allt det tråkiga som kallas saknad så trivs jag väldigt bra med mitt liv här i Malmö. Jag gillar staden och jag gillar min utbildning jättemycket. Hade verkligen önskat att det var längre än bara ett halvår, plugga radio är nämligen askul! Visst har vi ett par sömniga förläsningar här och var men tillsammans med en riktigt skön klass så genomlider man dom ganska smärtfritt ändå. Senaste veckorna har nog varit dom allra bästa på kursen. Vi är inne på delmoment tre, och till skillnad från delmoment ett och två, då det var individuella uppgifter, så har vi nu varit indelade i grupper. Jag hamnade i en liten succégrupp om jag får säga det själv, tillsammans med Kajsa och Joséphine. Vi har haft så himla kul helt enkelt och kommit jättebra överens. Man vet ju aldrig hur det kan gå när man blir insatt i en grupp som man inte väljer själv, men med facit i hand får man nog säga att jag drog en riktig vinstlott :)
 
Vi har examination på våra arbeten nu på torsdag, och sen direkt på fredag drar det igång med delmoment fyra, då vi ska göra våra individuella slutarbeten. Det är en ganska valfri uppgift vad jag förstår, så det gäller att ha en bra idé. Jag har ett par stycken men inte bestämt mig för något än. Får helt enkelt vänta och se vad jag lyckas koka ihop! ;)
 
 
Blev minsann inget dåligt inlägg det här! I längd menar jag då, haha. Längsta på evigheter...Som en avslutning erbjuder jag här nedan att kunna lyssna på mina två första arbeten jag gjort under utbildningen. Och så fort vi har redovisat vårt grupparbete på torsdag kommer jag antagligen lägga upp det också, så håll till godo! :D
 
 
 
 Kyling!
 

1 kommentarer

Jossan

30 Nov 2013 23:46

Äääeeh vi är ju en succégrupp! GRUPPSEX 4 life!

Kommentera

Publiceras ej