Part 3 av min lilla årskrönika har blivit lite fördröjd pga av....ork =P Kommer kanske nästa inlägg.

Nu tar jag mig istället tid att skriva ett mer allmänt inlägg. Om livet så som det är nu.

Nu sitter jag och skriver detta i min 3a i Kärrdal. Område mellan Sollentuna och Mörby för dem som inte vet var jag bor. Sitter i sängen lutandes mot väggen. En del av väggen jag inte lutat mot förut, eftersom jag möblerade om för ett tag sedan. Har nu mitt persiennstängda fönster snett till vänster därifrån jag sitter på långsidan av min säng. Spanar man omkring ser man äntligen lite posters på väggarna. Nu har jag bott här i 1 1/2 år men först för några dagar sedan åkte dom upp på väggarna. En klar förbättring av rummet! Tror för övrigt också att jag kommer använda mig av mitt rum lite mer framöver, då det sedan igår förvandlats till min enda frizon i lägenheten! Något som naturligtvis leder oss in på varför?

Jo, igår flyttade nämligen mina nya inneboende in. Två unga damer, tillika systrar, vid namn Erika och Anna-Karin (eller Annis som hon föredrar bli kallad). Så dom har nu tagit över rummet mot balkongen och delar på dess kingsize dubbelsäng. Dom har kommit i ordning väldigt snabbt och kikar man in i rummet ser det ut som dom bott där betydligt längre än 24 timmar. What else? Jo, en ny doft har redan letat sig in i badrummet. Fort gick det. Misstänker någons schampoo. Men jag klagar inte. Luktar gott =P

Än sålänge har jag inte kunnat träffa dem så mycket. Hann med att hjälpa bygga upp deras IKEA-garderober och ge en kort tour av vårt lilla centrum innan jag skulle iväg och jobba på kvällen. Båda hade sedan lagt sig när jag kom hem sent, och i morse såg jag Annis bara en kort stund innan hon stack till skolan sin. Erika hade åkt ännu lite tidigare. Men ikväll är jag ledig så då lär det bli mer tid att bekanta sig och lägga upp den praktiska framtiden av vårt boende. Haha, vilken formulering jag fick till. Känns fortfarande lite smått overkligt hela situationen om jag ska vara ärlig. Men jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt. Och båda verkar så rara och snälla så vi ska nog komma bra överens =)

Updates to follow!

Kyling!

4 kommentarer

Michan

26 Jan 2011 23:20

Ahh Tryggis! Äntligen har du tagit mitt råd att skaffa dig ett eget harem.



Tänkte bara droppa in här å säga Tjaba! Hoppas liver flyter på bra å allt.

Anonym

26 Jan 2011 23:22

Michan

26 Jan 2011 23:23

Livet* menade jag såklart! Plus att jag råkade skicka ett tomt meddelande också, jösses jag ökar kommentar aktiviteten på din sida med 3000% här

Johan

27 Jan 2011 12:00

haha, fantastiskt. Fick en chock när jag såg hela 3 kommentarer =P Mycket uppskattat!

Kommentera

Publiceras ej